Voor wie dacht dat het management van ziekenhuizen de laatste weken enkel en alleen met Corona bezig is geweest…wil ik je toch even meenemen in dit:
Als 2THACT hebben we vooral ervaren dat deze managers een grote weer- en wendbaarheid tonen. Want naast het feit dat ze deze grote crisis moesten handhaven, een heel bedrijf anders organiseren, hun teams motiveren en dat in een onzeker kader, zijn zij ook naar de toekomst blijven kijken. Zij hebben hiertoe belangrijke beslissingen niet op hun beloop gelaten.
Zo hebben we in samenwerking met directies en HR-afdelingen van ziekenhuizen verder gewerkt. Zelfs midden in Covid 19 tijden hebben we aanwervingen voorzien. Bij toeval de meeste in regio Antwerpen, waar net nu nog steeds behoorlijk wat druk op de ketel zit.
Zo hebben wij onder andere een Geriater geplaatst waardoor deze dienst de ondersteuning heeft gekregen die ze verdiende. Deze geriater is ook heel hands on geweest aangezien de afdeling waarin deze moest starten net was omgebouwd tot een Covid 19-afdeling. Ook de eerder door ons geplaatste zaalarts heeft stevig de handen uit de mouwen gestoken en volgens de directie een heel grote meerwaarde betekend. Dat verbaasde ons natuurlijk niet want we wisten dat dit een topper is!
Voor een spoeddienst hebben wij een Urgentist gevonden en geplaatst die meer dan eens overtuigd was van een mogelijke overstap. Crisissen kunnen ertoe leiden dat een team of de binding met een organisatie net hechter wordt. Echter kan dit ook heel de andere kant uitgaan en geeft dit net het finale inzicht dat een carrièrewending op een goed moment komt. Dit laatste was het geval bij deze arts. Deze sollicitatie is volledig volgens de richtlijnen gebeurd naar gebruik van online tools voor overleg en ik moet zeggen.. een plaatsing en vooral beslissingsproces bij een kandidatuur is nog nooit zo vlot gegaan. De arts in kwestie belde nadien om ons zelfs te bedanken en benadrukken dat contacten met een ziekenhuis nog nooit zo warm waren. Een case waar we veel van kunnen leren op vlak van communicatie en hoe het ook anders kan.
Tevens hebben we een Hoofd ziekenhuisapotheek, zelfs buiten onze comfortzone, geplaatst. Een grote meerwaarde voor een dienst in volle reorganisatie. Als deze ziekenhuisapotheker zelf dan ook nog zegt “dat is allemaal dankzij jullie (2THACT) en ik zie het mega zitten. Jij hebt me deze kans gegeven en me gemotiveerd hiervoor te gaan. Bedankt! Ik ga na corona eens naar Brugge komen om er een ferme op te drinken met jullie”. Dan maakt dit je als organisatie en vooral als mens heel blij. Dan besef je des te meer dat positieve vibes en doelen voorop stellen zo belangrijk is in deze vreemde tijden. Zo vergeten we even de coronadruk en dan lijkt het normale leven weer even heel dichtbij. Dit is waarom wij onze job zo graag doen.
Daarnaast hebben we een enthousiaste geriatrisch verpleegkundige gevonden en geplaatst op een nieuwe afdeling geriatrie! Een boeiend en uitdagend verhaal voor deze verpleegkundige! Voor ons was dit een eerste en vooral positieve ervaring in het searchen en plaatsen van gespecialiseerde verpleegkundigen. Dat smaakt naar meer...
Kortom, we mogen terecht trots zijn op onze klanten die ondernemerschap en visie hebben getoond. Bovendien heeft 2THACT de vleugels verder uitgespreid en zijn zelfs midden in ‘ een home office periode’ met een extra collega aan de slag gegaan en in nieuwe domeinen als apotheek en verpleegkunde aan de slag gegaan én resultaten geboekt. We zijn blijven doorgaan en des te meer hebben we de warme en uitdagende connectie met deze zo nodige sector gevoeld.
Wil je graag meer weten wat wij voor jouw (zorg)organisatie kunnen betekenen? Neem dan zeker eens contact op via sara@2thact.be
Lees onze blog ook zekers eens via het platform van onze partner Elliscare https://www.ellis.care/nl/nieuws/detail/81/artsen-en-zorgprofessionals-recruteren-onder-covid19
Yorumlar